اعظم السادات میرجلیلی  - خبرنگار یزد فردا -  رییس دانشگاه پیام نور استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: از مجموع 85 هزار دانشجوی استان 31 هزار و 831 نفر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند و تا سال گذشته در84 رشته كارشناسی تحصیل می کردند و این تعداد امسال به 110 رشته خواهد رسید.
عباس کلانتری افزود : سال گذشته طرح عفاف و حجاب در تمام مراكز و واحدها اجرا شد و هر ماه طرح كرسی های آزاد اندیشی انجام شده است.

وی ادامه داد: دو پردیس خواهران و برادران برای ورودی های جدید در سال جاری راه اندازی می شود که تعدادی از رشته ها برای خواهران و تعدادی برای برادران است.


رییس دانشگاه پیام نور استان یزد از راه اندازی ا مرکز و 11 دفتر مشاوره دردانشگاه های پیام نور استان خبر داد و افزود: این مراکز و دفاتر، مشاوره مذهبی و روان شناسی را ارایه می دهند و رابط بین دانشگاه و خانواده هستند.


وی ادامه داد: امسال دانشگاه پیام نور بیشترین اردوهای جهادی را دراستان داشته است و هدف از برگزاری این اردوها خدمت رسانی به مردم محروم است.


کلانتری همچنین گفت: دانشگاه پیام نور دربرگزاری اردوهای راهیان نور پیشتاز بوده است به نحوی که سال گذشته 750 نفر از دانشجویان به این اردوها اعزام شدند.

وی ادامه داد: درزمینه فعالیت های عمرانی ، 15 پروژه بزرگ با اعتبار 12 میلیارد تومان در استان در حال اجراست.

کلانتری همچنین از اختصاص اعتباری معادل 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر سوم ریاست جمهوری به استان به مراکز و واحدهای پیام نور استان یزد خبر داد.


رییس دانشگاه پیام نور استان یزد افزود: درسال آینده پیش بینی می شود پذیرش دانشجویان ما به 40 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد:هم اکنون دانشگاه پیام نور استان دارای 11مركز و 2 واحد اقماری در هرات با 3 رشته و عقدا با 4 رشته است.

کلانتری گفت: هم اكنون 218 طرح تحقیقاتی خاتمه یافته و 84 طرح در حال اجراست و 203 مقاله معتبر علمی - پژوهشی و ISI از اعضای هیات علمی در ژورنال های ملی و بین المللی به چاپ رسیده است، همچنین 114 اختراع ثبت شده است.


رییس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین از برگزاری سه همایش ملی و بین المللی در سال گذشته توسط این دانشگاه خبر داد و افزود: امسال 2 همایش خواهیم داشت که در بهمن ماه و اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

گفتنی است در این نشست خبری در معیت دکتر کلانتری ، دکتر شریفی معاونت دانشگاه و حدادی رئیس روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان یزد نیز حضور داشتند .

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا